Zajęcia stymulujące rozwój poznawczy dziecka

Prezentacja rodzajów zajęć i metod pracy w ramach projektu Przystań

Celem zajęć stymulujących rozwój poznawczy dziecka jest między innymi:

  • Pobudzenie ciekawości poznawczej dziecka i rozwijanie zainteresowań z różnych dziedzin życia i nauki,
  • poszerzenie wiedzy na temat otaczającego świata i uwrażliwienie na jego problemy,
  • rozwijanie myślenia dedukcyjnego i analitycznego,
  • uczenie się technik aktywnego, twórczego podejścia do problemów i ich rozwiązywania,
  • uczenie się samodzielnego, aktywnego poszukiwania informacji i materiałów,
  • zdobycie umiejętności gospodarowania swoim czasem,
  • poznanie sztuki efektywnego uczenia się,
  • nabycie umiejętności przygotowywania prostych posiłków,
  • poznanie zasad zdrowego żywienia,
  • kształtowanie umiejętności pracy w grupie rówieśniczej,
  • a przede wszystkim pokazanie dzieciom, że można fajnie spędzać czas nie tylko przy telewizorze i komputerze.

Aktualnie w jednej z grup dzieci w wieku 10-13 lat zajmujemy się.. JEDZENIEM i wszystkim co z nim związane. Blok tematyczny nosi tytuł „I JA wiem co jem”. Wspólnie tworzymy piramidę zdrowego żywienia, dowiadujemy się co to są węglowodany, cukry i białko. Porównujemy wartości odżywcze fast foodów i kanapki z razowego chleba z sałatą i pomidorem. Cała grupa tworzy ”mapę zdrowego żywienia” w formie wielkiego plakatu. Przed nami jeszcze ułożenie jadłospisu według zasad zdrowego żywienia, tworzenie stworów i potworów z warzyw i owoców, własnoręczne przygotowanie prostego posiłku, a może też odwiedzenie zaplecza restauracji i rozmowa z szefem kuchni! Pewne jest, że na tych zajęciach nie będziemy się nudzić!

P.S. Tytuły kolejnych bloków zajęć stymulujących /o których na pewno napiszemy/ „Nie tylko dla orłów” / techniki zapamiętywania , techniki uczenia się itp./ „Surwiwal po wolnym czasie” / poszukiwanie możliwości spędzania wolnego czasu, hobby i pasje „Bądź wielkim” /kim jest mój idol? Czy JA mogę być idolem?/

Hanka Bielak

 

Zdjęcia grupowe

 

  • Praca grupowa - dzieci tworzą mapę zdrowego żywienia

    Praca grupowa - dzieci tworzą mapę zdrowego żywienia

  • Praca grupowa - dzieci tworzą mapę zdrowego żywienia

    Praca grupowa - dzieci tworzą mapę zdrowego żywienia

  • Praca grupowa - dzieci tworzą mapę zdrowego żywienia

    Praca grupowa - dzieci tworzą mapę zdrowego żywienia

  • Przerwa na pyszny podwieczorek. Samodzielnie przygotowane kanapki smakują najlepiej.

    Przerwa na pyszny podwieczorek. Samodzielnie przygotowane kanapki smakują najlepiej.

  • Przerwa na pyszny podwieczorek. Samodzielnie przygotowane kanapki smakują najlepiej.

    Przerwa na pyszny podwieczorek. Samodzielnie przygotowane kanapki smakują najlepiej.

  • Przerwa na pyszny podwieczorek. Samodzielnie przygotowane kanapki smakują najlepiej.

    Przerwa na pyszny podwieczorek. Samodzielnie przygotowane kanapki smakują najlepiej.

© 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
Przekaż 1,5%